2017. augusztus 13., vasárnap

Künikosz mester a Lukács fürdőben


– Mester, mi a történelem?
– Sok „tört én”-elem.

– Mester, mi az isten?
– Mi nem?

– Mester, szerinted vannak kísértetek?
– Itt mindenki sértett.

– Mester, mi a véleményed rólam?
– Minek a folt, ha üres a zsák?

– Mester, és mi a véleményed önmagadról?
– Üres zsákon teli folt.

– Mester, mi van ma: telihold vagy telehold?
– Egyik sincs. Csak Hold van.

– Mester, ismered a szófajokat?
– Ismerem.
– Tudsz mondani egy tudatmódosító-szót?
– Mindegyik szó az, ha kimondod, már valaki más vagy…

– Mester, te miért nem jársz a Lukácsba?
– Otthon mindennap gondolatzuhanyt veszek.

Pető Tóth „Nagy Aforiziákum” c. könyvébe:

– Mester, te miért iszol?
– Tudod, mi a papsajt?
– Igen, egy növény, aminek a termését vagy mijét megettük gyermekkorunkban.
– Hát ezért…
– De nem minden papsajt.
– Pláne…

– Mester, mi magasabb, mint a Csomolungma?
– Nézd, ott repül egy csomó lunda, ők tán magasabbra szállnak…

– Mester, mi a véleményed?…
– Ne is kérdezd!…
– Miért?
– Mert lesújtalak…

– Mester, miért kukorékol olyan hangosan hajnalban a kakas?
– Mert azt hiszi, hogy a nap nagyothalló.
– És a szónokok a népgyűlésen miért üvöltenek?
– Csak kakaskodnak…

– Mester, szerinted a pápa kijelentései megfellebbezhetetlenek?
– Ha ezt még egyszer ki tudod mondani, feltehetsz még egy kérdést.
– Mester, szerinted a pápa kijelentései megfellebbezhetetlenek?
– Jól van, tedd fel a másik kérdést!

– Mester, mi a véleményed a diktatúráról?
– Mi lenne? Mindig az az úr, aki diktál.

– Mester, szerinted a szex jó?
– Ha sok.
– És ha kevés?
– Akkor is jó.

– Mester, szerinted jó a világ?
– Szép is, jó is.
– És nincs semmi hibája?
– Egy van.
– És mi az?
– Nem adják ingyen az Unicumot.

– Mester, szerinted is s Pilisben dobog a föld szívcsakrája?
– Nézz csak rája!

– Mester, te elégedett vagy az életeddel?
– Nem én választottam, minek szülessek…
– És ha választhatnál?
– Még tízet választanék.

– Mester, szerinted válhat egyszer belőlem is mester?
– Át tudja úszni egy fecske víz alatt az óceánt?
– Nem.
– És egy hosszú szárnyú bálna el tudna repülni Afrikáig?
– Nem.
És szerinted ezért boldogtalanok?
– Nem.
– Akkor jó.

– Mester, szerinted az emberiség menthetetlen?
– Én úgy fogalmaznék inkább, hogy a fennmaradásunk valószínűsége nulla.
– Nem értem, mi a különbség?
– Valamiből a filozófusoknak is meg kell élniük…

– Mester, szerinted lehet belőlem is filozófus?
– Van szád, nyelved, torkod?
– Igen!
– Akkor, fiam, inkább igyál egy sört.

– Mester, mit gondolsz, sörivás közben lehet levest enni?
– Hová gondolsz, fiam? Isten, ments!
– Mester, kérdezhetek még valamit?
– Tessék!
– Levesevés közben lehet sört inni?
– Már hogyne lehetne, sört minden körülmények között lehet inni…

– Mester, te szeretsz játszani?
– Igen!
– És miket játszol?
– Gyerekkoromban fogóztam, 44-ben légóztam, aztán legóztam, a 60-as években amigóztam, a 80-as években ergóztam, később punkkoncerteken pogóztam.
– És most?
– Nogózom, fiam.

– Mester, te tudtad azt, hogy Rémus visszafelé sumér?
– Igen. Nos más?

– Mester, meg lehet élni a filozófiából?
– Elméletileg.
– És gyakorlatilag?
– Az már nem filozófia.

(2017. április, Lukács fürdő – tetőterasz)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése